Blogi Suomalaisille Mopar a-bodyille: Plymouth Valiant, Duster, Barracuda 1964-1969 ja Dodge Dart ja Demon. Jos haluat autosi esille laita sähköpostia osoitteeseen abodymoparit@gmail.com - muutama kuva ja vapaamuotoinen kertomus autosta.
keskiviikko 21. marraskuuta 2012
75. Plymouth Duster 1970
Plymouth Duster 1970
Omistaja: Jesse Kaukola
Paikkakunta: Lahti
Tommoinen demon keulainen dusteri tuli ensimmäiseksi harrasteautoksi ostettua kesäkuussa 2011. Silloin oli paikoillaan vähän viritelty 360cid kone,vakio 904 laatikko sekä 7 1/4 perä lukolla. Pari kesää tuli ajeltua ostokunnossa ja uutta osaa nurkkiin haalien. Sitten otettiin työn alle ja nykynen kokoonpano tämmöinen.
Kone:
360cid vuosimallia -75. Portatut "J-kannet" 1.60 ja 2.02 venttiileillä, crosswind imusarja, 650hp holley tuplapumppu kaasari, hedman headers peltisarjat 3tuuman putkistolla ja simonssin ovaaleilla, comp cams 3103 jakopää, mopar performancen 280 nokka-akseli, holleyn punainen bensapumppu ja 8mm linja, all starsin alumiinisyyläri, mopar performancen kärjetön jakaja, msd sytkäboksi ja -puola, powermasterin pikkustartti.
Vaihdelaatikko:
727 manuaalikoneistolla ja syvemmällä alumiini öljypohjalla. Turbiinina B&M holeshot 3000 stallspeedillä. Erillinen B&M lauhdutin maskin takana.
Perä:
Ford 8.8 track-lock lukolla, sekä 4.10 välityksellä.
Alusta:
Kybin kaasuiskarit joka nurkassa. Edessä mopar performancen järeämmät vääntösauvat ja takana super stock lehtijouset.
Edessä -73 dartin navat,levyt,satulat sekä laitettu putkiylätukivarret. Line-lockki takalinjassa.
Sisusta:
Sparcon r100 sporttipenkit, kierrosluku-, öljynpaine-,jännite- ja lämpömittarit. B&M prostick shifteri sovitettu orkkis keskikonsoliin. Grantin kumiratti. Jalopuu osat kojeludassa uudemmasta dartista. Akku takakontissa.
Kori:
Apurungot yhdistetty. Pohja hiekkapuhallettu,maalattu ja massattu. Demonin keula vaihdettu orkkiksen tilalle. Maalipinta parhaat päivänsä nähnyt.
Vanteet: Weld prostar edessä 4tuumaa leveät ja takana 8tuumaa leveät
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti