keskiviikko 22. elokuuta 2018

99. Plymouth Duster





Dusteri tuli minulle 2015 jolloin ajelin sillä sen enempiä säätämättä kesän loppuun. Talvella auto purettiin ja todettiin koriltaan erinomaiseksi, ruosteettomaksi ja hyvässä maalissa olevaksi sisältä, päältä ja alta.

Tekniikkaan päivitystä ja pieniä muutoksia.

340cid kone on stroukattu kokoon 416cid käyttäen tako kampiakselia 4” iskulla, H-profiili veivit ja taotut tasapäiset männät. Ruttua 11,2:1

Lohkolle normi putsaukset, akselien linjat suoraksi, öljykanavien modaus/puhdistus jne. ARP:n pultit. Nokaksi Hughesin mekaaninen 264/.050” asteinen .63” nostolla. Chromo tönärit, Chromo keinut ja tukevammat teräsakselit.

Kannet Rantakarin täydellisesti porttaamat Edelin RPM sarjalaiset, virtausta +300cfm. Imusarjalle (Victor 340) täydellinen porttaus. Kaasarina QuickFuel Q850AN ja sytkinä MSD:n tietokoneella ohjelmoitava versio. Tietty MSD:n Pro Billet jakaja. Tehoa kone tuottaa n. 580hv

Vaihteistona Libertyn preppaama Tremek TKO600 Motorsport RAM 2-levyisellä kytkimellä. Billet alu vauhtipyörä teräksisessä räjähdyssuojatussa kopassa. Kaikki SFI hyväksyttyä.

Strange S9 perä 4.11 välityksellä, Pro Casella, Detroit Locker 35-rihlaisilla vetareilla.

Alustassa QA1 klikkeri iskarit, Calvert Racing Monoleaf jouset ja tangot. Edessä normi levyt, takana Willwood levyt käsijarruilla. Jarrutehostaja sähköisellä alipainepumpulla. Ohjauksessa Borgesonin nopea ja tarkka tehostettu simpukka. 325/50-15 takarenkaat mahtuu pyörimään ongelmitta.

Omistaja: Ari Soini

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti