Blogi Suomalaisille Mopar a-bodyille: Plymouth Valiant, Duster, Barracuda 1964-1969 ja Dodge Dart ja Demon. Jos haluat autosi esille laita sähköpostia osoitteeseen abodymoparit@gmail.com - muutama kuva ja vapaamuotoinen kertomus autosta.
keskiviikko 4. huhtikuuta 2012
47. Dodge Dart 1966
Omistaja: Jari Romo
Paikkakunta: Ristiina
Projektina tuo -66 dart.se toivon mukaan
tulee tänä kesänä liikenteeseen.tämän vaihdoin dodge d-150 pikkariin.
tämä ollut alunperin 170 padalla,vaihdelaatikosta en osaa sanoa.nyt
kuitenkin 273 ja 904.peränä seiskavartti 3,55 välityksellä.ollut
alunperin turkoosin värinen,mutta edellisen omistajan toimesta ikävä
kyllä maalattu mattamustaksi.sellaisena saa nyt toistaiseksi mennä.
autoon oon myös joku vaihtanut joko uudemman (73->) a-bodyn levyjarrut,
tai sit nuo on aspenista.en ole sen tarkemmin tutkinut.perä kyllä on
uudemmasta a-bodysta,siinä kun on isojako.
edellinen omistaja kauppatilanteessa mainitsi ettei se kulje juuri
mihinkään,vetoja ei siis ole.no ostopäivänä kävin kaupalla ja tottahan
se olikin.esim kaasuläpät aukesi 1/3 täydestä,venttiilit ei juuri
auenneet yms.nostinkin moottorin samana syksynä jo pois.ainut ettei ole
lämmintä tallia,niin itse moottorin purku jäi keväälle.nokasta olikin
melkein kaikki nokat kuluneet pyöreiksi,männänrenkaat oli lähes kaikki
palasina ja kaasari/imusarja-kombinaatiokin oli vähän mitä sattuu.esim
imusarjan kaasarivastinpinnassa on 4 reikää kurkuille,mutta tähän oli
laitettu päälle isolla reiällä oleva laippa ja tähän oli sitten kaasari
pultattu kiinni,holley kun ei tuohon vakio imusarjaan mene kuin laipan
kanssa.nythän siihen on oikeanlainen laippa tehty/muokattu,kun ihan
valmista ei ollut.
kasasin siis koneen viime keväänä.ainut mikä harmittaa,on etten
löytänyt hyvää lohkoa mistään ja tuo omansa on aika kulunut 040
ylikoossa oleva,mutta näillä nyt toistaiseksi.jälkeenpäin kuulin että
kaverilla olisi,täytyy se hakea pois ja rakentaa myöhemmin siitä.
commandon korkeapuristeiset männät multa hyllystä jo löytyykin.lisäksi
muutin venttiilikoneiston hydrauliseksi,nokaksi tuli muistaakseni
purplen 268/272 nokka.kanavat on kansista sopivasti avarrettu ja päällä
tosiaan 273-koneen oma nelikurkkuisen imusarja ja 600 vac holley.
hookerin osittain lokarien läpi menevät peltisarjatkin ostin,on muuten
aika kallis rakennussarja,ei todellakaan käynyt suoraan paikoilleen.
laatikko pitäisikin kuulemma olla vasta rempattu ennenkuin auto tuli
minulle.vanhoista varastoista kaivoin siihen venttiilipöydän,missä
shift kitti kiinni,saa nähdä toimiiko.turbiiniksi tuli vakiosta
muokattu,stalli pitäisi olla jossain 2500 paikkeilla.lukkoperä olisi
tietysti hyvä,mutta saa toistaiseksi mennä ilman.
sähköthän tuohon oli myös edellinen omistaja jollakin teettänyt.ei voi
kyllä komeiksi sanoa.releitä niin perhanasti,melkein kaikki on punaista
johtoa muuttuaen välillä väriäkin.kiva selvitellä että mikä menee
minnekkin.mutta noita olis tarkoitus vielä siistiä.ja onhan tässäkin
tosiaan ne niin hyvä saabin penkit.en tykkää...ja shifterinähän tässä
oli joku taunuksesta otettu.pro-matic kakkonen siihen nyt tulee minun
toimesta.ja toistan taas itseäni,eli kaikki tieto aiemmista vaiheista
kiinnostaa tästäkin autosta.olen siis od:lla nimimerkillä duster73.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti